Wij zijn blij! Want onze klanten zijn erg positief over ons (team)!

Geplaatst op

Bij ProCare vinden we klanttevredenheid erg belangrijk. Daarom voeren we onder andere ieder half jaar een klanttevredenheidsonderzoek uit.  Maar dat is niet het enige, we vragen onze cursusdeelnemers bijvoorbeeld ook hoe ze onze cursussen hebben ervaren en hoe we die eventueel kunnen verbeteren. We zijn altijd erg benieuwd hoe klanten ons beoordelen en wat we eventueel extra kunnen doen om hun ervaring met ProCare te verbeteren.

Het klanttevredenheidsonderzoek

Het klanttevredenheidsonderzoek wordt op verschillende punten getoetst. Zo wordt de website onder de loep genomen, het team, het product- en cursusaanbod en het aankoopproces. Over het ProCare team zijn onze klanten over het algemeen erg positief. We scoren onder andere uitstekend op de volgende punten:

  • nakomen van afspraken
  • bereikbaarheid
  • kennis en kunde van de accountmanager

Beoordeling

Het aankoopproces

De beoordeling van het aankoopproces is opgedeeld in drie verschillende onderdelen: de pre-sales, het salesmoment zelf en de aftersales.

Pre-sales

Klanten beoordelen de pre-sales op de punten: advisering, snelheid, volledigheid en opvolging offerte en eventuele demonstratie van producten. De meeste klanten zijn tevreden over onze pre-sales en beoordelen ons met goed of uitstekend. Een enkele klant gaf aan een demonstratie van de producten en de snelheid en volledigheid van de offerte matig te vinden.

Sales

Op het gebied van sales scoren we goed als het gaat om de wijze van transport en levering. Ook installatie en instructie van de apparatuur worden als goed beoordeeld. Klanten geven ook aan tevreden te zijn over de prijs-kwaliteitsverhouding van het productaanbod. Een enkele klant was hier niet over te spreken.

After Sales

Tot slot wilden we graag weten hoe klanten onze after sales ervaren. We blijven namelijk graag betrokken bij het aankoopproces, ook wanneer apparatuur eenmaal in de praktijk staat. Klanten geven aan tevreden te zijn over de informatievoorziening met betrekking tot producten en de uitvoering van reparatie en onderhoud. Klanten vinden de manier waarop we omgaan met een klacht goed.

Website en aanbod

Tot slot kwam de website nog aan bod. Deze wordt over het algemeen als goed beoordeeld, een enkeling geeft aan dat de website niet overzichtelijk is. Alle respondenten gaven aan zeer tevreden te zijn over het product- en cursusaanbod. De feedback op dat laatste

Over het algemeen wordt de website als goed beoordeeld. En alle respondenten zijn tot slot tevreden tot zeer tevreden over het product- en cursusaanbod. De feedback op de cursussen komt hieronder aan bod.

Cursussen

Cursussen

Ieder jaar organiseren we diverse cursussen. Dit doen we zowel voor onze klanten als voor werknemers die hun kennis willen bijspijkeren op een bepaald gebied. We bieden o.a. de cursussen ECG, ergometrie en spirometrie aan. Na afloop van de cursus vragen we deelnemers ons evaluatieformulier in te vullen, zodat we het programma en de inhoud van de cursus continu kunnen verbeteren. Van de drie meest recente cursussen hebben we de belangrijkste beoordeling van deelnemers uitgelicht.

  • ECG:

    De manier van lesgeven tijdens deze cursus wordt door alle deelnemers als goed tot zeer goed beoordeeld. Ook de inhoud van de cursus vinden deelnemers goed. Hetzelfde geldt voor het cursusmateriaal en het tempo.
    Een deelnemer zei over de cursus: ”Goed verzorgde cursus, cursusleider geeft goed uitleg en heeft geduld.”

  • Valpreventie:

    De manier van presenteren tijdens dit seminar wordt door de deelnemers beoordeeld als goed tot supergoed. Het tempo was precies goed, net als het cursusmateriaal. Deelnemers gaven aan dat de eventuele vragen die ze hadden zijn beantwoord en dat ze nu aan de slag kunnen in de praktijk.
    Een deelnemer zei over de cursus: ”Snelle respons op mails en de persoonlijke aanpak is heel fijn. Veel informatie, fijn om zowel theorie als praktijk te hebben.”

  • Spirometrie:

    Ook de cursus spirometrie werd goed beoordeeld. Cursisten gaven aan dat ze de manier van lesgeven, het tempo van de cursusleider en het cursusmateriaal goed tot zeer goed vonden.

    Een iemand gaf aan: ”Tot nu toe de beste longfunctiecursus die ik heb gehad. Ga zo door!”

Chat

Tot slot zijn we voor klanten bereikbaar via onze chat. Van ’s ochtends 8.30 tot 17.00 staan we klaar om allerlei vragen te beantwoorden. Of het nu gaat om offerte-aanvragen of service en onderhoud gerelateerde vragen voor onze klantenservice. We proberen altijd direct een antwoord te geven wanneer dat kan. Dat klanten blij zijn met onze chatgesprekken is te merken. Gemiddeld gezien worden 60% van onze gesprekken met goed beoordeeld.

Chat

We zijn erg dankbaar voor alle positieve feedback! Wanneer u opmerkingen heeft, over onze website, het klanttevredenheidsonderzoek of iets anders, dan horen we het graag. Reageren kan door een reactie achter te laten op dit bericht of door het contactformulier in te vullen.